Critică a lui Steven L McKenzie Cum să citești Biblia

În domeniul destinatarilor intenționați canonic, McKenzie se grăbește să sfătuiască cititorii cu privire la necesitatea de a înțelege Biblia mai întâi, exegând intențiile autorilor biblici înșiși și ce fel de texte au crezut că scriu și cum ar fi putut fi înțelese de cei intenționați. audiente.

În afara auspiciilor tradiționale, „publicul vizat” este o admitere interesantă; într-adevăr, dacă se ia în considerare zona și circumscripția particulară, implicația ar fi la un import modern limitat, dacă este cazul. Acest sfat ne îndeamnă să ne întrebăm: dacă nu este destinată modern, atunci cui i-a fost destinată Biblia? Din neatenție, titlul cărții autorului devine nesemnificativ, importul său înșelător, iar publicul modern nu este în mod evident sincronizat cu conținutul cărții sale.

Colegii lui McKenzie scriu laude strălucitoare lăudându-l pe acest profesor de Biblie ebraică la Rhodes College din Memphis, Tennessee. Un savant renumit, conform informațiilor furnizate de copertă și a unei scurte bibliografii, profesorul adună multe laudări ca un adevărat savant. Sau, este lucrarea lui o simplă reflectare a memoriului tradițional, cu o pufă de fervoare denominațională?

Autorul McKenzie, consideră că este ridicol faptul că Iona ar rezista lui Dumnezeu și ar călători la Tarsis, pe coasta Spaniei. Spre deosebire de aplicarea sa geografică greșită, Tarșiș a existat ca municipalitate atât în ​​Spania de Vest Mediteraneană, cât și în apropierea Coastei Mediteranei de Est; în mod evident, autorul presupune greșit pe Iona să se îmbarce spre Spania în loc de destinația declarată biblic dincolo de coasta asiriană la Ninive. Dar nu asirienilor, ci israeliților captivi, Iona călătorește pentru a investiga, pentru a verifica dispoziția captivilor fără legământ, ai triburilor din casa lui Israel, pierduți pentru Dumnezeul lor, ci pentru a fi restaurați în timpul lui Mesia (numărul lor indică captivii). , nu populația uriașă a orașului [much cattle]). Iona este supărat și supărat pentru că israeliții vor fi restaurați ca fii risipiți și, așa cum i s-a promis că va primi aceeași răsplată pe care o merită el și casa lui de semi-credincioși Iuda.

McKenzie ridică o problemă importantă, deoarece se referă la înțelegerea poveștii lui Iona. Dar el ignoră cele zece epoci ca episoade împlinitoare din marșul popoarelor alese către uitare, așa cum este ilustrat în Daniel și Ezechiel. McKenzie și alți voluntari ai exegezei Bibliei dezvăluie marea dificultate de interpretare întâmpinată cu lectura obișnuită, atunci când încearcă să pătrundă în labirintul simbolic care confuză intenția Bibliei.

La fel ca mulți dintre potențiali traducători-scriitori, McKenzie ratează sensul întregului text biblic și, prin urmare, contextul; el umple coloanele cu putin mai mult de non sequitur retorica tradițională și nu recunoaște scopul obscur al Bibliei; într-adevăr, doar în cercetările recente putem descoperi concluzia din cabala lui Iona și alte referințe codificate la infracțiunile teocratice și eliminarea finală a participanților necredincioși obligați în episoadele de căsătorie a Legământului, adesea statutul lor fiind anulat și reînnoit de către Dumnezeu-soțul șeful Său. Soția Oamenilor Aleși. Scrieri recente dezvăluie șmecheria cabalei în această veche dilemă trăită până la concluzia ei mesianică finală: „Căci în înviere nu se căsătoresc, nici nu sunt dați în căsătorie”. Ar trebui să știe cititorii când jurămintele de căsătorie au fost reziliate pentru totdeauna? Există vreo soluție de interceptare a misterului saducheului din Matei 22:24, în legătură cu ancheta privind cele șapte jurăminte de căsătorie și încetarea practicii când toți au devenit entități moarte?

Acesta a fost destinul celor observați de la umbra lui Jonah sub vița de tărtăcuță din Ninive, dar trecute cu vederea în analiza lui McKenzie. Totuși, cartea lui este o lectură bună.