The Ultimate Tone – O recenzie de carte a celei mai bune serii de amplificatoare cu tuburi pentru chitară DIY

Acest articol este o recenzie a unei cărți a unei serii de șase cărți care este cea mai cuprinzătoare și mai lucidă explicație a arhitecturii amplificatoarelor cu tub de chitară, circuite, ton, componente și tehnici de construcție pentru bricolagii pe care am găsit-o vreodată. Recenzia tratează fiecare carte separat și recomandă achiziționarea lor într-o anumită ordine pentru a vă dezvolta cunoștințele în concordanță cu experiența dvs. de construcție.

Kevin O’Connor de la London Power a creat o serie de cărți sub titlul principal „The Ultimate Tone”. Aceste cărți sunt cu adevărat unice și adaptate cu atenție pentru pasionații de amplificatoare cu tub pentru chitară și pentru constructorul de amplificatoare de tip boutique. Cărțile au și un „simț” făcut în casă… toate ilustrațiile sunt realizate manual, iar cărțile sunt imprimate în fotocopie pe hârtie de 8,5″x11″ și legate cu cotoare de plastic și coperți din plastic transparent. Există șase cărți în serie acum, cea mai recentă fiind lansată la sfârșitul primăverii anului 2008. Poate doriți să cumpărați întreaga serie dintr-o dată și să obțineți o economie modestă, dar cred că ar trebui să vă gândiți să le cumpărați una câte una. și digerați pe măsură ce mergeți, construind proiecte pe parcurs. Un punct cheie totuși… nu vrei neapărat să le cumperi în ordine numerică. Recomand următoarea secvență:

1. The Ultimate Tone Volume 3 – Generații de ton
  2. Ultimate Tone Volume 5 – Captură de ton
  3. Ultimate Tone Volume 2 – Abordarea sistemelor la Nirvana Sound Stage
  4. The Ultimate Tone Volume 4 – Tehnici avansate pentru design modern de amplificatoare de chitară
  5. The Ultimate Tone – Modificare și creare personalizată de amplificatoare de chitară cu tuburi
  6. The Ultimate Tone Volume 6 – Ton atemporal construit pentru viitor astăzi

The Ultimate Tone Volume 3 – Generații de ton

Aceasta este cea mai importantă carte din serie pentru constructorul de amplificatoare la început.

Capitolele 2 până la 4 stabilesc bazele unei bune construcție a amplificatoarelor cu tub bricolaj, completându-vă despre conexiunile electrice bune, tehnica de împământare, îmbinare și alte tehnici de cablare și aspectul mecanic, inclusiv metode de asamblare, cum ar fi benzi de borne, turelă și plăci cu ochi.

Capitolele următoare aleg fiecare un anumit amplificator „iconic”, fiecare amplificator iconic fiind un exemplu prototip de amplificatoare din clasa sa și sunt examinate în detaliu în ceea ce privește topologia circuitului, caracteristicile tonale specifice care rezultă și defectele fatale pe care produsul este notoriu. pentru. Kevin oferă schemele originale și apoi arată cum puteți aplica tehnicile detaliate în capitolele anterioare pentru a îmbunătăți performanța și fiabilitatea pictogramei fără a afecta tonul. Schemele sunt redesenate, sunt furnizate machete și soluții mecanice sunt elaborate pentru a face din fiecare capitol un proiect de amplificator complet, autonom, construit pe cont propriu.

Acest proces se repetă pentru mai multe variante ale Champ în capitolul 5 (acest capitol mi-a influențat foarte mult propriul proiect de amplificator single-ended), apoi într-o succesiune rapidă: Bassman, Plexi, 800, Bull Dog, AC-30, Portaflex, SVT, Se ocupă de amplificatoarele Bass Master, Custom Special, Guitar Mate, Herzog și Laney.

Dacă puteți cumpăra o singură carte pentru hobby-ul dvs. de amplificare pentru chitară DIY, v-aș recomanda cu drag aceasta.

Ultimate Tone Volume 5 – Captură de ton

Volumul 5 reia de unde s-a oprit Volumul 3, cu o abordare orientată spre proiect și câteva soluții sofisticate de amplificare cu tub DIY pentru chitară și bas.

Cartea începe cu un capitol care prezintă o prezentare generală a funcționării tubului vidat numit „tonul tubului”, urmat de un capitol despre electronica chitarei și caracteristicile pickup-ului.

Următoarele două capitole sunt proiecte mici: Sigma pentru comutarea efectelor și Triple-X pentru comutarea amplificatoarelor.

Capitolele 5 și 6 sunt despre transformatoare… componente importante, dar m-a făcut să căsc, îmi pare rău.

Începând cu capitolul 7, toate opririle sunt eliminate și ești în raiul proiectului… Major (200W), Soma 84 (EL84 amp), Standard (preamplificatorul London Power Standard din 1995 cuplat la un amplificator de 50W folosind patru tuburi de putere ), Doppelsonde (amestecarea tipurilor de tuburi de putere), AX84 (discuție despre obiectivul inițial al unui amplificator cu putere de ieșire foarte scăzută), Kelly (50W de la 4 6V6) și alte câteva proiecte de o anvergură mai mică.

Un proiect preferat pe care l-am făcut sa bazat pe reelaborarea de către Kevin a pedalei de preamplificare cu tub HotBox de la Matchless în capitolul 16. Am construit această pedală într-un adevărat „stil punct la punct” (adică benzi terminale) într-o carcasă pentru pedale cu tub de la Doug. Hoffman, înlocuind o stivă de tonuri Baxandall și reluând valorile preamplificatorului pentru a fi mai Dumble-esqe (de tip non-HRM).

Ce ai face pentru a potrivi un amplificator cu stilul lui Yngwie Malmsteen? Vezi capitolul 18, „Suedez”.

Ultimate Tone Volume 2 – Abordarea sistemelor la Nirvana Sound Stage

Volumul 2 nu este orientat spre proiect. Cea mai mare parte a cărții, capitolele 2 până la 5, tratează trucuri cu sursa de alimentare și o prezentare generală cuprinzătoare a amplificatoarelor de putere, inclusiv amplificatoarelor cu tuburi, cu stare solidă și hibride. Capitolul 3, despre amplificatoarele de putere cu tuburi, conține câteva informații foarte practice despre modificări și remedieri ale circuitelor de polarizare Marshall și Fender.

Cel mai mult îmi plac primul și ultimul capitol din volumul 2. Primul capitol este o scurtă discuție despre scenele sonore și despre cum vă puteți instala echipamentul pe scenă pentru cea mai bună experiență de audiență/formație. Ultimul, capitolul 6, se numește „Pillars of Tone” și în acest capitol contribuitorii majori a tonului la nivel de bloc al designului unui sistem de amplificator cu tub de chitară sunt discutați unul câte unul, iar Kevin oferă o perspectivă foarte valoroasă asupra modelării tonului de-a lungul întregului preamplificator/amplificator.

The Ultimate Tone Volume 4 – Tehnici avansate pentru design modern de amplificatoare de chitară

Aceasta este cartea pe care veți dori să o cumpărați dacă simțiți nevoia să vă implicați profund în tehnologia de scalare a puterii pe care a dezvoltat-o ​​Kevin. Power Scaling, inventat și marcat de Kevin, este modul în care puteți introduce aspecte ale distorsiunii amplificatorului de putere (spre deosebire de distorsiunea preamplificatorului) în tonul dvs. la nivelurile de volum din dormitor. Volumul 4 nu este orientat spre proiecte de bricolaj, dar explorează problemele, inclusiv atenuarea, scalarea puterii (atât în ​​jos, cât și în sus), reducerea și gestionarea puterii, abordate de designerii moderni de amplificatoare cu tub de chitară.

Acestea fiind spuse, al doilea capitol din volumul 4 ar putea fi important pentru un grup mai larg de constructori entuziaști… filozofia designului. În acest capitol, Kevin oferă un proces de proiectare ierarhic care ar putea fi folosit pentru a lua decizii cheie cu privire la modul în care abordați următorul proiect.

The Ultimate Tone – Modificare și creare personalizată de amplificatoare de chitară cu tuburi

Nu există un număr de volum în titlul acestei cărți, a fost primul. Personal, l-am cumpărat pentru a fi complet. Am vrut în mod special să am informații despre „bucla de efecte perfecte”, deși bucla în sine este încorporată într-un proiect din volumul 5. TUT are, de asemenea, material excelent despre reverbere și metode de comutare a semnalului, care nu este explicat în celelalte volume. Prima jumătate a TUT prezintă / prezintă sisteme de amplificatoare cu tuburi, surse de alimentare și împământare, apoi se concentrează pe modificările preamplificatoarelor și amplificatoarelor de putere ale amplificatoarelor comerciale (de exemplu Marshall / Fender)… dacă sunteți complet nou în electronica cu tuburi, poate doriți să cumpărați acest lucru Primul volum în același timp cu volumul 3.

The Ultimate Tone Volume 6 – Ton atemporal construit pentru viitor astăzi

În multe privințe, volumul 6 este o continuare și o extensie a materialului din volumul 4, unde este introdus Power Scaling. În volumul 6 este prezentată o nouă versiune de „control direct” a Powerscaling, care a fost introdusă în Vol. 4, dar eliminată cu circuite cuprinzătoare și aplicată controlului „sag” și sustain, de asemenea, în Vol. 6. Noile circuite de scalare au multe avantaje pentru un Constructorului de bricolaj îi place o imunitate mai mare la zgomot și o sensibilitate mai mică la aspect etc.

Am aplicat noul DC Power Scaling unui proiect de clonă Trainwreck și am fost cu adevărat impresionat de îmbunătățirea „jucabilității” la volume mai mici… circuitul Trainwreck Express nemodificat este prea tare pentru uz casnic, având nevoie să fie pornit pentru a obține dulceața. tonuri pentru care este renumit.

Unul dintre capitolele din volumul 6 este dedicat amplificatoarelor Dumble… lucru pe care îl așteptam cu nerăbdare, deoarece multe dintre proiectele mele de hobby se concentrează pe acele circuite. Mi s-a părut că acest scurt capitol este o introducere bună în arhitectura generală a amplificatoarelor Dumble, scrisă din punctul de vedere al evoluției de la amplificatoarele standard modificate timpurii pe ca
re Alexander Dumble a început să le facă, dar am simțit că capitolul a fost scurt în discuții. unele dintre cele mai importante subtilități ale modelelor Dumble de mai târziu.

Volumul 6 conține, de asemenea, o mulțime de alte materiale, inclusiv un tutorial grozav despre proiectarea amplificatoarelor cu putere de ieșire cu adevărat ridicată și un capitol grozav despre designul de amplificatoare cu câștig ridicat, cu circuite din lumea reală referite și detaliate.

În concluzie…

Cărțile lui Kevin au o abordare foarte empirică. El vă încurajează să lăsați deoparte convențiile în unele cazuri sau să nu vă fie frică să încercați combinații de tuburi sau chiar să trageți tuburi și, în toate cazurile, explică clar de ce este în regulă și indică motivele pentru care nu ar fi ok Toate exemplele din cărțile sunt foarte practice și cu siguranță îl are în minte pe bricolajul în timp ce scrie.

Lucrările lui Kevin sunt cu adevărat de natură enciclopedică și, având în vedere că, o trăsătură care lipsește foarte mult din cărțile sale este orice fel de indexare… acest lucru este agravat de faptul că Kevin se referă în mod constant la scrierile anterioare, mai degrabă decât să se repete într-un nou volum. , și este foarte greu să pui degetul pe referință chiar și cu cealaltă carte în mână. Poate că tehnologia motoarelor de căutare, cum ar fi capacitatea Google de a căuta în conținut protejat, ar putea fi folosită în acest caz și ar putea oferi un fel de „indexare automată” pe web a tuturor cărților lui Kevin, fără a oferi de fapt cartea în sine. Sau, mai bine zis, ce zici de un format de carte electronică a întregii colecții de cărți TUT a lui Kevin… Cred că toate cititoarele de cărți electronice includ capacități de căutare… iar schemele desenate manual ale lui Kevin s-ar scala probabil în mod adecvat și ar fi foarte lizibile pe hârtie electronică afișează caracteristica acestor dispozitive.

Între timp, cum obții cărțile lui Kevin astăzi? Cea mai bună modalitate de a obține cărțile este să le comandați direct de la London Power Press. Acum au un coș de cumpărături pe hMd