Stres – Destres: Ia-o încet

Încet, încet, încet…

Stresul te poate ucide – din interior spre exterior și de multe ori nici măcar nu suntem conștienți că suntem stresați până nu este prea târziu. Deci ce putem face? Cum putem identifica stresul? Și cel mai important, cum îl putem elimina?

Pe cât de ușoare ar părea răspunsurile inițiale sau pe cât ne-am dori să fie: nu sunt. Toată lumea experimentează stres într-o anumită măsură, la un anumit nivel, la un moment dat. Cu toate acestea, atunci când stresul devine acea parte cu adevărat periculoasă a vieții tale în care te „mâncă” la propriu, acolo trebuie să începem să ne concentrăm. De asemenea, este destul de des cazul ca alții să ne avertizeze asupra nivelului nostru de stres, în timp ce noi nu suntem conștienți de acesta sau îl negăm deja cu adevărat.

De exemplu, îmi amintesc clar de o după-amiază când stăteam acasă; cu ani în urmă și vocea mea a devenit tare – mult mai tare decât vorbesc în mod normal – și de fapt m-am văzut și m-am simțit țipând la pisica mea. A fost un astfel de șoc și un astfel de semnal de trezire pentru mine, încât mi-am dat seama imediat că trebuie să iau măsuri, trebuie să reflectez și să aflu ce se întâmplă exact. Poate părea o prostie pentru unii cititori, dar o parte din recunoașterea propriului nivel de stres, așa cum am putut să fac în acest exemplu, este să te cunoști pe tine însuți, precum și să cunoști alte câteva lucruri, cum ar fi: este și obiectul reacției tale de stres. Cauza?

Permiteți-mi să vă împărtășesc câteva gânduri, sugestii și sfaturi care au funcționat pentru mulți oameni cu care lucrez. Cu toate acestea, vă rugăm să știți că aceasta este doar o scurtă prezentare generală a unei varietăți de probleme care necesită adesea săpături mult mai profunde din partea dvs. și a mea.

Primul pas este să poți identifica unii factori de stres (indicatori de stres) și aceștia pot fi pur și simplu lucruri precum tensiunea musculară care continuă pe o perioadă lungă de timp, starea de spirit, oboseala constantă unde niciun stimulent nu te poate ajuta, senzațiile de uitare a procedurilor simple. sau pași pe care i-ați făcut sau pe care i-ați implicat de ani de zile, vă îmbolnăviți în mod continuu, adormiți și nu sunteți conștient de acest lucru, mâncați în exces/sub mâncat și consumați droguri (aceasta include băuturi alcoolice, droguri legale și ilegale) pentru a vă continua.

Odată ce identifici că ești stresat sau realizezi că altcineva pe care îl cunoști este în mod clar stresat, dar nu este conștient de pericolul în care se află – sperăm că tu ești îngerul care îl asistă în acest moment – treci spre gestionarea stresului și apoi, în cele din urmă spre eliminarea stresului din viața ta. Ușor nu? Gresit. Nu este neapărat ușor pentru că de multe ori suntem atât de adânci într-un ciclu de stres sau negativitate încât nu ne putem dezgropa și avem nevoie de ajutor. Dar uneori putem sau primim ajutorul de care avem nevoie. Dacă nu ești sigur cât de stresat ești, te invit să faci câteva teste care abordează nivelurile individuale de stres. Recomand în mod special „Testul de personalitate pentru ameliorarea stresului” sau „Care este indicele tău de stres” de către Asociația Canadiană pentru Sănătate Mintală. Acest lucru vă va ajuta să începeți.

De acolo trebuie să-ți identifici factorii de stres: personali sau profesionali. Din nou, vă recomand cu căldură să lucrați cu o persoană de încredere. Poate că nu faci asta în primul pas, ci absolut în scopuri de reflecție. Trebuie să vă uitați la ambele arene și chiar la lucruri mărunte, cum ar fi înroșirea feței sau transpirația crescută sau indigestia și acestea sunt simptome de stres fizic. Prietenii tăi de încredere pot fi capabili să sublinieze alte lucruri, cum ar fi incapacitatea ta bruscă de a lua decizii, lipsa unei gândiri clare, îndoieli constante, productivitate slabă etc. Acestea pot fi comportamente pe care nu le-ai observat cu adevărat pentru că ești prins, firesc ca din lipsa unui termen mai bun, in ele.

Cea mai mare îngrijorare este că stresul excesiv sau cronic a fost direct legat de bolile cardiovasculare și depresie. Ambele pot fi extrem de greu de ieșit odată ce s-a intrat în cercul vicios al vieții nesănătoase. Aceasta poate însemna atac de cord în primul caz sau depresie clinică care, lăsată netratată duce la sinucidere în aproximativ 15% din toate cazurile. Acestea sunt cifre dovedite și nu vrei să faci parte din niciunul din acest grup, nu vrei să crești un ulcer, să devii dependent de un fel de drog (fie legal sau ilegal), deoarece tot ceea ce se întâmplă este o acoperire constantă a cauza de bază. Ceea ce ne readuce apoi să facem munca de identificare a factorilor dvs. de stres și a reacției dvs. Cu toții suntem diferiți, așa că reacția ta la stres poate fi supraalimentarea în timp ce a mea nu mănâncă. Asta înseamnă că trebuie să te cunoști pe tine însuți! Din nou, acest lucru poate părea ușor, dar nu este. Cei mai mulți dintre noi cunosc persoana pe care l-am lăsat pe lume să o vadă sau persoana pe care dorim să fim, dar cunoașterea cu adevărat pe noi înșine nu este neapărat prezentă la începutul acestei călătorii. Cu toate acestea, această etapă timpurie este rapidă și cu cât începi să te cunoști mai mult pe tine însuți, cu atât începi să te înțelegi și să te iubești mai mult și ambele sunt componente cheie ale unei vieți sănătoase și fără stres.

De ce este atât de important să te cunoști pe tine însuți dacă încerci să identifici, să gestionezi și să elimini stresul? Este crucial pentru că, dacă nu te cunoști pe tine însuți, s-ar putea să alegi o strategie care îi ajută pe alții, eventual mii de alți oameni, dar care nu poate funcționa pentru tine pentru că ești TU. Pentru unii oameni cu care lucrez, exercițiul fizic este răspunsul pentru ameliorarea stresului. Ei merg la sală sau merg cu bicicleta. Alții merg la poligon. Acestea sunt opțiuni grozave, deoarece pun în mișcare adrenalina (una dintre reacțiile fizice ale corpului tău la stres) și astfel elimini imediat stresul. Cu toate acestea, rezultatele pot fi doar temporare și am văzut oameni care au devenit aproape obsedați de exercițiul fizic ca o modalitate de a nu simți stresul, astfel încât de fapt doar acoperind cauza principală în felul lor; adică evită problema reală, care de cele mai multe ori se bazează pe teama de a se cunoaște pe ei înșiși.

Pentru mine, odată ce mi-am dat seama că sunt stresată într-o măsură în care ar putea să mă omoare, am luat o decizie foarte crucială: fă-ți timp să mă cunoști sau mai bine: re-cunoaște-mă. M-am trezit în fiecare zi cu 30 de minute mai devreme – și nu sunt o persoană matinală – pentru a face yoga ușoară și o ceașcă bună de Café Latte. Aceste 30 de minute s-au dovedit a fi schimbarea vieții și salvarea mea (pe lângă pisica mea, care este cea care mă alertează asupra nivelului meu de stres, desigur). Am făcut yoga intensă: NU. Am făcut mereu 30 de minute: NU. Dar mi-am luat aceste 30 de minute în fiecare dimineață, începând astfel dimineața în armonie și destul de timp. Unii oameni pot numi această meditație într-o oarecare măsură. Din acest prim pas am început să-mi schimb dieta. Aceasta a fost o schimbare mai subconștientă, deoarece corpul meu nu a mai poftit de multe dintre alimentele proaste, deoarece îmi acordam suficientă atenție corpului și sufletului în fiecare dimineață. Apoi am început și eu să-mi fac mai mult timp pentru mine; cum ar fi să nu verific toate facturile prin poștă imediat după ce mă întorc acasă, dar mai întâi petrec timp cu pisica sau îmi schimb hainele pentru a scăpa de orice s-ar fi întâmplat în timpul zilei. Apoi am început să meditez și lucrurile au evoluat în mod natural de acolo. Vă ofer acest exemplu pentru că evidențiază pași posibili pentru dvs., dar și pentru că ilustrează faptul că toți trebuie să ne găsim propriile căi, propriile strategii și, dacă nu sunteți sigur ce poate funcționa pentru dvs., poate avea un antrenor sau un consilier sau un prieten de încredere. niste sugestii.

De aici trebuie să identifici „W”-urile: când te simți stresat? Unde te simti stresat? De ce te simti stresat? Acest lucru duce la „ce” îmi provoacă stres. Foarte des, destul de ironic, tu ești cel care îți provoacă stres pentru că ești în deconectare de preferințele altcuiva, fie în viața personală, fie în cea profesională. Ceea ce înseamnă asta este că preferințele tale de a gestiona o situație, de a petrece seara, de a conduce o întâlnire pot fi foarte diferite în funcție de personalitatea ta față de ceea ce întâlnești. Acest lucru este normal, dar ceea ce ați putea face este să învinovățiți cealaltă persoană sau alte persoane pentru preferințele lor, în timp ce acestea sunt cu adevărat în afara puterii voastre. Să recunoaștem: nu putem schimba o altă persoană decât dacă ea vrea și chiar și atunci nu putem decât să ajutăm. Deci, dacă un prieten vrea să vadă un film cu zombi și tu nu, atunci nu trebuie să existe stres. În schimb, amândoi puteți fi de acord să nu fiți de acord și fie să vizionați un alt film, niciun film, fie să vizionați filmele separat. Nu este nevoie de stres, dar de multe ori ne stresăm din cauza acestor elemente aparent simple, nu-i așa?

Ceea ce încerc să te fac să vezi aici este că nu vei schimba preferința prietenului tău pentru un anumit tip de film. Nici nu vei putea schimba faptul că majoritatea birourilor și afacerilor se deschid în același timp, ceea ce este probabil motivul pentru care ești blocat în trafic în fiecare dimineață, așa că tot ce poți face este un singur lucru: să-ți schimbi reacția la acesta.

Cu alte cuvinte, când predau despre managementul stresului mă refer la o formulă aparent simplă:

A + B = C.

A este tot ceea ce NU este în puterea ta și nu are într-adevăr un sens intrinsec pentru tine.

B este tot ceea ce este în puterea ta, cum ar fi reacția ta la un eveniment sau situație sau persoană; ceea ce înseamnă că trebuie mai întâi să te oprești și să te gândești să fii rațional cu privire la situație. Acest lucru se poate face pur și simplu prin câteva respirații adânci; atunci trebuie să treci la controlul dialogului interior din tine, evitând să dai vina pe altul pentru stresul sau disconfortul tău (jocul de vina, ceea ce înseamnă că îți dai puterea celeilalte persoane sau evenimentului) și să păstrezi perspectiva despre cum importantă această problemă este ce înseamnă pentru tine și ce poți face acum.

C este Consecința. Acest lucru este în întregime în mâinile tale: tu îți determini atitudinea și, prin urmare, altitudinea.

Da, este atât de ușor și Da, este atât de dificil, dar cel mai important: îți poți stresa viața, încet și deliberat, în conformitate cu cine ești. Acest lucru înseamnă că inversați încet valul ucigașului tăcut: stresul.

Îți doresc tot ce este mai bun și știu că se poate face pentru că eu am făcut-o și mulți alții o fac: amintește-ți doar că s-ar putea să fie nevoie să ceri ajutor și acesta este primul semn de curaj și putere pe drumul tău pentru a-ți determina propriul stres. -viata Libera.

Natalie Forest
Mentor Super Focus
https://www.life-transforming.com
©11/2013

Add a Comment

RamoNews
GetyNews
ReckoNews news news