Confruntarea cu durerea: nu este suficient un an?

Sunt lucruri pe care nu vrem să se întâmple, dar trebuie să le acceptăm, lucruri pe care nu vrem să le știm, dar pe care trebuie să le învățăm și oameni fără de care nu putem trăi, dar pe care trebuie să le lăsăm. ~ Autor necunoscut

Durerea este la fel de personală și individuală ca orice altă parte a vieții noastre. Și dacă nu ai experimentat-o ​​niciodată, nu poți judeca cu nicio precizie. Moartea, divorțul sau orice alt eveniment care schimbă viața (cum ar fi pierderea unui loc de muncă) pot declanșa emoții intense și de lungă durată.

Considerați că anumite perioade ale anului sunt mai dificile decât altele?
Ce pierdere ai suferit?

Pentru mine, începutul lunii noiembrie se strecoară ca PMS (s-ar crede că după zeci de ani, aș fi recunoscut acele semne!), dar nu îmi dau seama până nu trece că a fost când a murit mama. „Funk-ul” are ca explicație, dar nu îl recunosc întotdeauna pentru ceea ce este.

Pentru mama mea, al cincilea an de la moartea tatălui meu a fost cel mai greu. Nu se putea concentra, nu avea energie. Ea părea „spațioasă”, în afara ei. În cele din urmă, însă, depresia și letargia s-au atenuat și viața a continuat.

Durerea nu are limită de timp. Și adesea nu are niciun „sens” pentru mintea ta. Îți spui că ar trebui să treci peste asta până acum. Prietenii bine intenționați îți spun același lucru. Rațiunea spune că moartea este inevitabilă. Din punct de vedere mental, îți amintești că raiul este real.

Emoțiile tale, totuși, răspund la tot felul de factori declanșatori: un cântec, un miros sau un moment al zilei. Un cuvânt rostit, chiar și o privire pot declanșa acele sentimente de pierdere și durere. Senzațiile pot fi copleșitoare.

Iată câteva sugestii pentru a vă ajuta să faceți față acestor emoții adesea copleșitoare.

1. Acceptați. Reacțiile tale emoționale sunt reale și umane. Esti normal. Nu te forța să fii sau să simți altfel – cel puțin pentru moment. Nu-i lăsa pe alții să-ți spună cum să te simți, dar treci la următorii pași. Izolarea este cel mai mare dușman al tău.

2. Respiră. Fii conștient de reacțiile corpului tău și ajută-l să depășească letargia. Respirațiile profunde sunt calmătoare și permit corpului să se elimine stresul. Redați muzica preferată, de preferință ceva cu care puteți cânta. Versurile vă ajută să vă reorientați gândurile. De asemenea, legănați-vă sau dansați cu muzica – mișcarea este vindecare.

3. Conectați-vă. Nu te izola. Durerea și depresia încearcă să te tragă deoparte și să te facă să te simți izolat. Sună o persoană dragă sau un prieten drag și întâlnește-te pentru prânz sau cafea. Rămâi conectat.

4. Distrage atenția. Planificați în mod intenționat o întâlnire, o cină sau un alt eveniment discret pentru a vă ajuta să treceți peste vremurile singuratice (sărbători, aniversări și alte evenimente care declanșează memoria).

5. Bucurați-vă. Nu lăsa simplele bucurii ale vieții să te facă să te simți vinovat. Găsiți modalități de a adăuga mai multă plăcere și distracție în viața ta.

6. Credința. Fie ca acesta să fie un timp pentru a ne apropia de Dumnezeu, pentru a primi mângâierea Lui și alinarea ritualurilor și activității spirituale. Rugăciunea, meditația și cântatul imnurilor preferate vă întăresc credința și vă întăresc legătura cu Dumnezeu.

Găsirea confortului în lucrurile mărunte este o cheie esențială pentru a face față și a depăși sentimentul de pierdere și durere. Ți-ai pierdut o bucată din inimă. S-ar putea să scapă, dar cicatricea este întotdeauna acolo.

Așa că data viitoare când te simți copleșit de pierdere (sau cunoști pe cineva care este), ține minte, un an nu este suficient. Dar ajustându-ți viața și rămânând conectat la liniile tale de viață, poți să faci față pierderii și să mergi mai departe.

Add a Comment

RamoNews
GetyNews
ReckoNews news news