Croazieră în Insulele Hawaii – Prima dată pentru un australian

Urcarea pe un vas de croazieră este întotdeauna o afacere aglomerată. Așa a fost și în Honolulu. Ceea ce ne-a surprins a fost că a trebuit să ne luăm încuietorile de pe valize înainte de a ne îmbarca. Nava, norvegiană „Pride of America”, avea o dimensiune similară cu navele Princess pe care le navigasem în jurul Australiei. Așa că ne așteptam să ajungem în cabină după ce ne-am urcat pe navă. Ne-am îmbarcat în jurul orei 12.30 doar pentru a intra în cabină la ora 17.30. Am aflat mai târziu că echipajul era toți cetățeni americani, ceea ce înseamnă că trebuiau plătiți la tarife mai mari decât echipajele de pe alte linii de croazieră. Norvegia a fost singura linie de croazieră permisă de legea americană doar pentru a naviga în jurul insulelor. Alte linii de croazieră au trebuit să viziteze cel puțin un port străin. Acest lucru însemna că erau mai puțini membri ai echipajului care să facă treaba.

Am constatat că selecția de restaurante gratuite nu a fost la fel de extinsă ca la Princess. Am luat masa în mare parte în restaurantul lor tip bufet și de câteva ori în restaurantul lor Est-Vest. Acestea au fost bine. După standardele australiene, cafeaua de la bordul navei lasă de dorit.

Am descoperit ca cabina noastră era cea mai bine proiectată pe care am văzut-o, cu o mai bună aranjare a patului; mai mult spațiu în dulapuri și baie și duș mai bine proiectate.

Teatrul era mai spațios și era mai ușor să te muți la și de la locul tău. Oamenii ar putea trece pe lângă tine fără a fi nevoie să stai în picioare. Cu toate acestea, showroom-ul de cabaret Mardi Gras era mai mic decât în ​​Princess și vederea din spate nu era la fel de bună. Totuși, pe măsură ce croaziera a continuat, performanțele în aceste două zone au fost de o calitate înaltă.

Pentru cei cărora le plăcea să meargă sau să alerge pentru a stinge efectele prea multă mâncare, puntea de promenadă avea o pasarelă de 546 de metri lungime. De trei ori în jur era o milă (peste 1,6 kilometri). Pasarela era mult mai lată decât cele pe care le văzusem anterior pe alte nave.

Scopul croazierei a fost de a vedea insulele Hawaii. În consecință, în timpul zilei, lipseau lucrurile de făcut pe navă dacă ajungeai înapoi devreme dintr-un tur. Era un singur port unde erau necesare licitații pentru a ne duce la țărm. Am fost impresionați de cât de ușor a fost să urcăm și să coborâm din tender și cât de spațioase erau în comparație cu altele pe care am fost.

Ne-am aranjat să facem un tur la fiecare port pe care l-am vizitat, șase în total. Am descoperit Roberts Tours la o căutare pe internet. S-a dovedit că erau cei mai mari tour-operatori din America în autobuzele lor verzi. Le-am găsit la prețuri mai bune decât tururile organizate prin Norwegian Cruises Lines. De fapt, prin rezervarea mai multor tururi prin intermediul lor ca ceea ce ei numeau „Tururi combinate”, am economisit cel puțin 100 USD fiecare. Serviciul lor a fost excelent, întotdeauna la timp, cu șoferi/ghizi grozavi care au putut să meargă în locuri suplimentare atunci când timpul a permis. Am găsit ghizii foarte cunoscători și nu am vorbit prea mult. Au dat instrucțiuni clare cu privire la orele de plecare și au făcut sugestii bune despre mâncare și așa mai departe.

Securitatea a fost o problemă foarte mare. La întoarcerea la navă și la debarcader, a trebuit să arătăm un act de identitate cu fotografie, precum și cardul nostru de croazieră, chiar și pentru a ajunge pe debarcader sau pe tender sau să coborâm din autobuz la întoarcerea din tur.

Lucrul care m-a surprins cel mai mult la insulele din croazieră a fost altitudinea pe care au urcat autobuzele fără să ne dăm seama că ne aflăm la mare altitudine. Am descoperit că m-aș uita pe fereastra autobuzului și aș vedea un semn de altitudine de 2400 de picioare. Nu am părut niciodată să fim atât de sus. Nu este ceva ce vezi în Australia. Noi, desigur, am făcut turul la cel mai înalt vulcan de pe insule. Era reputat ca fiind cel mai înalt de pe pământ, deoarece este un munte care se ridică din adâncurile mării. Era la peste 10000 de picioare deasupra nivelului mării. Autobuzul nostru a putut să ne ducă doar la 9500 de picioare, unde am putut să-i vedem craterul uriaș și să mergem până la un vârf minor de aproximativ 400 de metri. A fost o plimbare destul de solicitantă din cauza lipsei de oxigen la acea înălțime.

Am văzut un vulcan activ. De pe platforma de vizionare, a fost posibil să se vadă lavă clocotind la suprafața craterului. Mai târziu în acea seară, nava a trecut pe lângă un alt flux de lavă. Acesta era mai mare și lava curgea în mare. Asta a fost mult mai spectaculos.

În tururile insulei, vezi o mulțime de plantații de cafea și macadamia. Într-o plantație care avea o varietate de activități, am găsit înghețată de ananas. Este o plăcere de neratat. Plantațiile de cafea pe care le-am vizitat au permis degustarea cafelei. Am văzut celebrele plaje de surfing unde se țin turneele Pro. Un alt loc pe care l-am văzut a fost începutul și sfârșitul faimosului triatlon Hawaiian Iron Man.

Toate insulele erau foarte verzi, cu munți abrupti. A fost o parte umedă și o parte uscată a fiecărei insule, cu o mare variație a precipitațiilor. O parte a fiecărei insule avea tendința de a fi partea vântoasă, cu cealaltă parte protejată de vânt de munții înalți. Pentru noi vremea a fost grozavă. Singura dată când am avut nevoie de un jumper a fost la bordul navei, unde aerul condiționat era uneori prea rece.

Fiecare insulă avea o autostradă care circumnaviga insula, de obicei aproape de plajă. Am găsit în tururile noastre cu autobuzul pentru a obține cea mai bună vedere de care aveai nevoie de locuri în partea dreaptă a autobuzului.

Dacă veți vizita Hawaii o singură dată în viață, trebuie să includeți croaziera ca parte a vacanței, precum și Honolulu, Waikiki, Pearl Harbor și turul insulei din Honolulu.