Cum să vă pregătiți pentru o meditație de succes

Care este stadiul actual al practicii tale de meditație? Este în stadiul de idee, așteaptă să fie implementat la momentul potrivit? Poate știi că este ceva care ar fi bine pentru tine, dar nu te-ai gândit încă să faci asta ca o rutină zilnică?

Sau poate ai făcut-o uneori, dar fie ai fost frustrat de rezultate, fie și-ai pierdut interesul? Sau poate, îți place să meditezi și ai dori să obții câteva informații despre cum să mergi și mai profund sau să o faci și mai eficient?

În acest articol, explorăm 4 pași pentru a configura o sesiune de meditație de succes.

1. Configurați un spațiu meditativ

Fie că este o cameră liberă, un dulap sau o parte a dormitorului tău, definește un spațiu pe care îl dedici meditației. Puteți marca acest spațiu cu un covor, o bancă de meditație, un scaun sau o pernă.

Meditând în același spațiu în mod constant, ajunge să reprezinte „meditația” pentru tine și, prin urmare, devine un spațiu care te susține să treci într-o stare meditativă. După o perioadă de timp, doar să stai în acest spațiu te va relaxa.

O altă modalitate de a îmbunătăți atmosfera spațiului tău de meditație este să alegi un „altar” care să reprezinte ceea ce este important pentru tine în practica și viața ta.

Dacă te inspiră ideea de a avea un altar, poate lua orice formă care îți este plăcută și motivantă. Poate include fotografii, simboluri, lumânări, flori, boluri cu ofertă, statui, citate și așa mai departe. Ideea de bază este să puneți acolo elemente semnificative, care să vă pună în mentalitatea potrivită pentru meditație și să vă reamintească DE CE vă faceți timp pentru a practica.

Dacă folosiți meditația pentru a susține o credință religioasă, plasați imagini sau obiecte care reprezintă credința voastră pe altar. Personal, am simboluri ale mai multor tradiții spirituale diferite în spațiul meu pentru a reprezenta spiritualitatea universală care stă la baza tuturor credințelor și tradițiilor. Am și poze de familie și citate care îmi amintesc de intențiile mele superioare. Cea mai importantă calitate a altarului tău este că reprezintă ceea ce este important pentru tine.

Odată ce ai meditat un timp în spațiul tău sacru și l-ai folosit pentru a-ți dezvolta abilitățile interioare, vei putea să-ți iei meditația pe drum și să o faci practic oricând, oriunde, indiferent de ce se întâmplă în jurul tău. Acesta este momentul în care meditația ta devine cu adevărat puternică. Cu toate acestea, chiar și atunci, probabil că veți aprecia și prețui cu adevărat acele momente în care veți putea medita în spațiul vostru sacru.

2. Creați un ritual în jurul practicii dvs

Stabilește o oră regulată pentru meditație și creează o rutină consecventă care te mută în practică.

O modalitate de a sprijini practica obișnuită este să faci din meditație o parte a unei rutine stabilite pe care o faci deja. Pentru majoritatea oamenilor, cel mai bun mod este să integreze meditația în rutina lor de dimineață. Acest lucru vă încurajează să vă începeți ziua dintr-o perspectivă relaxată, prezentă, intenționată – și vă asigură că meditați înainte ca alte evenimente din zi să vă împiedice.

Odată ce te-ai hotărât asupra momentului în care vei medita, planifica-ți ziua în consecință. Dacă meditezi primul lucru, asigură-te că te culci suficient de devreme pentru a te putea trezi confortabil suficient de devreme pentru a exersa fără să te grăbești. Setează-ți alarma pentru a te trezi cu mult timp.

Odată ce te trezești, ai o rutină care să te mute în practică. De exemplu, mă masez mai întâi în jurul ochilor și în spatele capului în timp ce sunt încă întins în pat. Îmi masez apoi picioarele cu niște mingi de tenis care sunt la picioarele patului când mă ridic. Folosesc toaleta, apoi stropesc cu apă pe față și îmi masez scalpul. Apoi, fac câteva întinderi pentru a mă relaxa înainte de a sta în postura mea de meditație în picioare. Toate acestea mă trezesc și mă slăbesc și mă pregătesc pentru o sesiune de bun antrenament.

După meditația în picioare, fac o meditație așezată, apoi îmi scutur tot corpul și termin cu rugăciuni pentru familia mea și întreaga planetă la altarul meu.

Având o rutină care include modul în care mă trezesc, face ca mișcarea în practica mea să fie perfectă și de încredere. De-a lungul anilor, mi-am adaptat și crescut rutina pe măsură ce nevoile, cunoștințele și noile învățări m-au ghidat. Cu toate acestea, ideea de bază de a avea o secvență rituală a făcut ca trezirea ceva ce aștept cu nerăbdare și trecerea în practica mea ușoară și naturală.

3. Reglați-vă postura

Dacă cauți fotografii cu oameni care meditează, de nouă ori din zece îi vei găsi așezați într-o poziție cu picioarele încrucișate. Din păcate, acest lucru dă multor oameni impresia că acesta este CALEA de a medita. Nu sunt din inimă de acord.

De fapt, cu excepția cazului în care ai crescut într-o cultură în care așa stai în mod obișnuit, te încurajez să stai pe un scaun, o bancă sau un pat care pune tălpile picioarelor plate pe podea și paralele cu fiecare. altele, cu șoldurile la nivelul sau ușor deasupra genunchilor.

Având tălpile picioarelor plate pe podea și paralele una cu cealaltă, vă pune într-o poziție „împământată”, care, de asemenea, vă aliniază biomecanic picioarele, genunchii și șoldurile. Această poziție este ușoară pentru articulații.

Există multe poziții acceptabile ale mâinilor pentru meditație – fiecare cu propriul scop. O poziție de pornire de bază este să vă așezați mâinile cu palmele în jos pe picioare. Această poziție este relaxantă, în timp ce susține și postura verticală și atenția alertă. Punctele mai fine sunt „înmuierea” mâinilor și coborârea umerilor pentru a elibera tensiunea și a avea un spațiu ușor sub axile pentru a încuraja o senzație de deschidere, expansivă și spațioasă în corpul tău.

Apoi, imaginați-vă un șir atașat de vârful capului, trăgându-vă coloana vertebrală într-o poziție verticală. Puneți-vă ușor bărbia pentru a prelungi ceafa și puneți un zâmbet subtil pe buze pentru a încuraja o atitudine calmă, acceptabilă și pozitivă.

Închideți ușor ochii pentru a vă ajuta să vă concentrați în interior. Cu excepția cazului în care utilizați o tehnică care se concentrează asupra energiei deasupra capului, îndreptați-vă privirea ușor în jos. După ce te-ai exersat un timp, s-ar putea să observi că ochii tăi se deschid ușor, în mod natural, cu o focalizare ușoară asupra mediului exterior.

În cele din urmă, așezați-vă înainte pe marginea din față a scaunului dvs. Așezați-vă suficient de departe în față, astfel încât să simțiți o greutate în picioare, ceea ce încurajează un sentiment de împământare, prezent în corpul dumneavoastră. Starea fără sprijin pentru spate vă aliniază și întărește și coloana vertebrală, ceea ce are un efect de împuternicire.

Pe măsură ce vă aliniați și vă întăriți coloana vertebrală, este mai probabil să rămâneți aliniat cu intențiile voastre superioare și să vă simțiți puternic în urma lor, în loc să fiți distras și influențat de dorințe mai puțin importante. Dezvolti o „coloană vertebrală” puternică.

Acum, mulți oameni îmi e-mail spunând că această postură este pur și simplu prea grea și dureroasă de menținut.

Motivul pentru aceasta este tensiunea de-a lungul coloanei vertebrale, slăbiciune și nealiniere. Practica meditației este de fapt o modalitate puternică de a depăși aceste probleme. Mai întâi dezvăluie acele probleme, apoi vindecă acele probleme.

În timpul meditației, deveniți conștienți de tensiunea coloanei vertebrale, slăbiciune și nealiniere. Și, da, asta nu se simte atât de bine, inițial. Totuși, dacă o poți accepta și observa fără a judeca, fără a te lupta cu ea, în timp, vei observa că tensiunile se eliberează, coloana vertebrală se adaptează, te aliniezi și devii mai puternic.

Un cunoscut profesor de meditație, dr. Meares, spune că un anumit disconfort atunci când începeți să meditați este de fapt un lucru bun, pentru că vă învață să puteți observa disconfortul fără a reacționa, a judeca sau a fugi de el. Pe măsură ce stai calm cu disconfort, în timp, se rezolvă și se schimbă în bine. Aceasta este o lecție puternică de luat cu tine în orice situație incomodă din viață. Fiți prezenti cu calm, relaxați-vă și observați lucrurile fără a judeca, apoi observați rezoluțiile pe măsură ce apar.

Toate acestea fiind spuse în favoarea stării în poziție verticală fără sprijin pentru spate, ați putea aborda acest lucru treptat. Începeți prin a sta în față doar un minut sau două, observați cu calm orice disconfort până când vă distrage atenția, apoi așezați-vă pe spate împotriva sprijinului pentru restul practicii. Creșteți treptat timpul în care stați într-o poziție verticală nesusținută. După ce te-ai exersat pentru o perioadă de timp, aceasta va deveni de fapt o modalitate confortabilă, relaxată și împuternicită de a te așeza.

Un avertisment este că unii oameni nu pot sta în acest fel din cauza deficiențelor fizice severe. Dacă acesta este cazul, puteți folosi sprijinul pentru spate sau chiar vă puteți întinde pentru a medita. Dacă faci asta, încearcă pur și simplu să-ți ții coloana vertebrală cât mai dreaptă, imaginându-ți acea sfoară întinzându-ți coloana vertebrală, înclină-ți ușor bărbia, adoptă un zâmbet subtil, înmoaie mâinile și închide ușor ochii.

4. Adoptă cele trei principii nobile – Bine la început, Bine la mijloc, Bine la sfârșit

În cartea lor, „Meditația: un ghid aprofundat”, Ian Gawler și Paul Bedson împărtășesc aceste trei principii pentru practica meditației.

„Bine la început” înseamnă că, atunci când începi o sesiune de meditație, amintește-ți intenția ta, motivația pentru exersare. S-ar putea să doriți să „relaxați, să fiți calm, să eliberați de stres, să fiți bine, să vă vindecați. Dar ceea ce se sugerează aici este că, cu cât ne putem extinde mai mult motivația, cu atât mai cuprinzătoare este motivația noastră, cu atât meditația noastră este mai semnificativă. devine, cu cât îl vom aprecia mai mult, cu atât avem mai multe șanse să o facem și cu atât va aduce mai multe beneficii.” (p.69, Meditația: un ghid aprofundat)

Luați în considerare modul în care practica dvs. de meditație va avea un impact pozitiv asupra zilei voastre, asupra interacțiunilor voastre cu ceilalți și chiar asupra conștiinței colective a „noi toți împreună”. Ce se întâmplă dacă practica ta aduce o contribuție pozitivă nu numai la viața ta, ci și la viețile altora și la întreaga viață de pe Pământ?

În tradiția budistă, scopul practicii meditației este iluminarea, astfel încât să ne putem folosi iluminarea pentru a aduce iluminarea tuturor ființelor. În tradiția contemplativă creștină, meditația ne conduce într-o comuniune mai profundă cu Dumnezeu, astfel încât să aducem Iubirea și Lumina Divină în lume. Într-o perspectivă minte-corp a meditației, intrăm într-o stare relaxată, extinsă, concentrată, astfel încât să ne vindecăm rănile, să ne dezvoltăm abilitățile interioare, să fim mai eficienți în tot ceea ce facem și să fim mai grijulii și plini de compasiune cu ceilalți.

Ce te motivează să meditezi?

„Bine la mijloc” are legătură cu atitudinea ta în timpul meditației. Atitudinea de a practica este conștientizarea calmă, prezentă, fără judecăți a ceea ce se întâmplă. Recunoașteți orice apare, acceptați-l, eliberați-l și reveniți la indiciile dvs. focale.

„Bine la sfârșit” are legătură cu modul în care îți termini practica. În loc să te grăbești în ziua ta, este important să închei în mod intenționat și chiar să-ți dedici practica cuiva sau ceva dincolo de tine. Dintr-o stare meditativă poți vizualiza mai ușor rezultate pozitive pentru tine, ceilalți și planetă. De asemenea, te afli într-o stare puternică din care să te rogi. Vă puteți folosi meditația pentru a vă conecta la o misiune mai mare în viață, cum ar fi a fi un vas pentru ca Spiritul să fie mai prezent în lume.

Pe măsură ce îți închei meditația, gândește-te la modul în care abilitățile pe care le-ai dezvoltat și starea de a fi în care ai intrat pot avea un impact mai mare în întregul larg.

Când amenajați un spațiu meditativ, creați un ritual în jurul practicii dvs., așezați cu o postură bună și adoptați cele trei principii nobile, practica dvs. de meditație va deveni mult mai ușoară și mai plăcută, semnificativă și de succes.

Bucură-te de antrenament!

Add a Comment

RamoNews
GetyNews
ReckoNews news news