. .

Recenzie de carte – Gândește-te ca un miliardar de Donald Trump

Când am luat prima dată cartea lui Donald Trump intitulată „Trump: Gândește-te ca un miliardar”, am crezut că cartea va fi o lectură perspicace și ușoară. Cartea a fost foarte ușor de citit, dar nu prea perspicace. Trump a împărțit această carte în aproximativ 100 de capitole de aproximativ două sau trei pagini fiecare, care descriu un sfat sau un aspect diferit al vieții unui miliardar.

Trump oferă sfaturi cu privire la fiecare aspect al vieții, de la găsirea unui avocat, la care cluburi de golf să te joci, la dragoste, la păstrarea apariției tale în lumea afacerilor. Practic, el îți spune cum să trăiești viața ca el. Trump vă oferă sfaturile și trucurile sale în cinci capitole diferite. Capitolul unu se ocupă de imobiliare. Unele dintre subiectele din acest capitol sunt cum să obțineți o evaluare și o inspecție a proprietății dvs., cum să aveți de-a face cu un broker și un avocat, cum să faceți peisaj, cum să alegeți o rată a dobânzii și un avans și cum să găsiți un birou bun.

Capitolul doi tratează tema managementului banilor. Trump vă oferă sfaturi despre subiecte precum cum să vă împărțiți portofoliul, cum să prindeți bănuți, cum să economisiți și să plătiți pentru facultate, cum să decideți cât de mult risc ar trebui să luați în considerare și cum să vă planificați pensionarea. Acest capitol este mai scurt și mai puțin informativ decât capitolul imobiliar. Donald Trump este maestrul de necontestat al cumpărării și dezvoltării imobiliare, așa că este de așteptat ca capitolul său imobiliar să fie cel mai bun din această carte.

Capitolul trei este intitulat „Afacerea vieții”. Acest capitol este în principal despre cum să vă prezentați sinele și să profitați la maximum de viață. Unele dintre subiectele abordate de Trump sunt cum să-ți faci prieteni buni, cum să-ți iubești slujba, cum să te comporți într-o întâlnire, cum să te îmbraci și să te prezinți la serviciu și cum să echilibrezi munca și plăcerea. Această secțiune oferă câteva sfaturi interesante dintr-o perspectivă despre care mulți oameni nu știu. De exemplu, câți dintre noi știu cu adevărat cum este să te îmbraci ca un miliardar și să echilibrezi viața la o afacere de un miliard de dolari cu o viață personală constând dintr-o soție model și un super conac? Acest capitol, mai mult decât celelalte, oferă o privire asupra vieții personale și gusturilor unui miliardar.

Capitolul patru este intitulat, „Feții din viața miliardarului”. Acest capitol este practic un amestec de sfaturi și organizații în care este implicat Trump. El vorbește despre subiecte precum Statuia Libertății, problemele pământului ale Universității Columbia, concursurile de frumusețe, valoarea îndrăzneală, clubul de plajă Mar-a-Lago, și cel mai important pentru Trump, găzduind Saturday Night Live. Porțiunea din cartea Saturday Night Live este interesantă, deoarece vă prezintă ceea ce o gazdă trebuie să îndure în timpul repetiției, fiind rugată să facă spectacol și pedeapsa nesfârșită pe care actorii din Saturday Night Live i-au adus-o lui Trump. Aceasta este una dintre secțiunile mai ușoare și mai distractive ale cărții. În continuare, Trump dedică între treizeci și patruzeci de pagini descrierii unei săptămâni din viața sa. El îi spune cititorului cum se trezește devreme, stă la serviciu douăsprezece ore, preia teleconferințe și participă la întâlniri toată ziua și se duce acasă pentru a face mai multe afaceri și a-și vedea soția.

Ultimul capitol este despre un fost sezon din The Apprentice. Trump este foarte încântat și își laudă emisiunea în mod repetat și duce cititorul prin logistica reality show-ului său. El oferă chiar o scurtă prezentare a tuturor concurenților viitori și de ce s-au calificat pentru show-ul lui și cum au reușit toți singuri în afara show-ului. Donald Trump vă va ghida printr-o săptămână din viața sa în timpul filmărilor pentru The Apprentice și despre cum chiar și un miliardar cu o încredere copleșitoare poate deveni cu adevărat nervos înainte de filmare.

Citind această carte, cititorul își va da seama că fanul numărul unu al lui Donald Trump este Donald Trump. Are toată încrederea din lume și se vede ușor în scrisul lui. Nu numai că își laudă deciziile de afaceri, dar își laudă clubul Mar-a-Lago în mod repetat. Are o mare putere și capacitate ca miliardar și este ușor de văzut în această carte că îi place cu adevărat puterea. Personal, nu aș recomanda această carte. Sfatul pe care Trump îl oferă nu este unic și, atunci când este oferit în doar două sau trei pagini o dată, nu înțelegeți cum să profitați de sfaturile lui. El trece doar la suprafața tuturor subiectelor sale, unde toate subiectele ar putea folosi cel puțin un capitol pentru a explica. Dacă cauți o privire asupra vieții unui miliardar puternic, atunci această carte este pentru tine. Dacă cauți sfaturi de afaceri și cum să fii o persoană de succes, ar fi mai bine să citești altceva.