. . .

Care este diferența dintre timpii întreținuți și timpii pe tur?

Un concept comun atunci când se antrenează în orice fel de sport de viteză este acela de timpi pe tur, timpi intermediari și timpi generali. Aceste concepte nu sunt relegate doar în domeniul alergării; sunt la fel de importante în înot, ciclism, conducerea automobilelor, cursele de cai și orice alte sporturi în care concurentul parcurge o distanță măsurată.

Uneori poate fi confuz să le deosebiți pe cele trei, așa că iată câteva definiții de bază, astfel încât să știți la ce se referă cineva în timpul conversației.

  • Timp general: În general, timpul în fața lucrurilor este destul de ușor de definit. Îți spune pur și simplu cât timp a durat să ajungi de la punctul A la punctul B. Într-o cursă, va fi cât timp ai nevoie să ajungi la linia de sosire. Poate deveni puțin mai complicat, totuși, atunci când împărțiți timpul total în timpul net, timpul de mișcare și timpul armei.
    1. Timp net: Timpul net se referă la cât timp îți ia să alergi o cursă din momentul în care treci linia de start până în momentul în care treci linia de sosire. De obicei, este măsurată printr-un cip electronic sau etichetă purtată pe numărul de pantof, gleznă sau salopetă.
    2. Timp de mișcare: Timpul de mișcare se referă la cât timp ați fost efectiv în mișcare în timpul unei alergări sau unei curse. Ar putea fi la fel de simplu ca să-ți oprești ceasul la o plimbare transversală sau dacă te oprești pentru a te ușura, sau ar putea fi dedus timp în timpul unei curse în timp ce te afli la o stație de ajutor pentru cântărire. Foarte puține curse vor urmări timpul de mișcare pentru a le folosi ca modalitate de a determina câștigătorii.
    3. Timpul Pistolei: Timpul pistolului se referă la cât timp îți ia să treci linia de sosire începând cu sunetul pistolului, indiferent de locul în care ai început cursa și indiferent de cât timp îți ia să ajungi la linia de start.
  • Timp întrerupt: Timpul tău intermediar este timpul tău general la orice moment dat al alergării. De exemplu, într-o cursă de 4 mile, este posibil să aveți timpi parțiali de 7:00, 14:00, 21:00 și 28:00 minute la fiecare milă dacă alergați într-un ritm egal de 7:00 minute. Timpul tău intermediar ar fi timpul tău general la fiecare punct de referință specificat, dacă alergarea sau cursa ta s-ar fi încheiat chiar acolo.
  • Timpul turului: timpul pe tur este timpul necesar pentru a alerga între intervale. În exemplul de mai sus, fiecare tură de milă ar fi durat 7:00 minute. Timpul de tură este cât timp îți ia pentru a trece de la o fracțiune la alta. Apoi ceasul pornește de la capăt pentru următorul tur.

Tururile și intervalele nu vor fi întotdeauna pe aceeași distanță. De exemplu, într-un triatlon ați avea intervale separate și timpi pe tură pentru înot, ciclism și alergare.

În general, totuși, veți vedea cel mai adesea împărțiri de mile sau kilometri, cu excepția cazului în care există o tură mai ușor de definit. Pe o pistă, s-ar putea să ai o despărțire de 400 de metri, iar într-o piscină ai avea o despărțire de 50 de metri.

În timpul maratoanelor, s-ar putea să aveți despărțiri la fiecare 5 kilometri, iar în timpul unui ultramaraton s-ar putea să vă aflați în anumite stații de ajutor pe tot parcursul cursului, fără o distanță standardizată între fiecare.

Urmărirea și analiza timpilor pe tur și parțial vă pot ajuta să vă îmbunătățiți antrenamentul și să vă ritmați în cursă, așa că vă recomand să țineți evidența acestora în timpul sesiunilor de interval sau atunci când treceți peste strategia de cursă pentru sau după o cursă.