kerassentials protetox protetox prodentim . .

Rezumatul cărții: Think Smart – De Richard Restak MD

Think Smart este o carte despre creier și îmbunătățirea performanței tale. Există puncte importante despre cum să vă reduceți semnificativ șansele de demență și boala Alzheimer.

De ce este acest lucru important pentru mine?

Pentru a-ți urmări pasiunea în viață și a obține un sens real, este necesară sănătatea fizică și mentală. Beneficiile exercițiilor fizice sunt numeroase, inclusiv tensiunea arterială scăzută, inima mai puternică și mai multă energie. Dacă ai fost vreodată bolnav, atunci știi direct că performanța și ambiția nu înseamnă nimic pentru că nu poți performa.

Sănătatea mintală este chiar mai importantă decât sănătatea fizică. Creierul tău funcționează la fel ca un mușchi, dacă nu îl folosești, îl pierzi. Când creierul tău trage în toți cilindrii, poți realiza aproape orice. Cu cât îți exersezi mai mult creierul, cu atât crești mai mult.

Think Smart este ușor de citit și foarte ușor de acționat. Sunt 4 puncte cheie pe care le voi sublinia de dragul timpului.

1. Axioma creierului – Creierul funcționează cu oxigen și glucoză. Cu cât activitatea este mai mare, cu atât mai mult flux de sânge către creier pentru a compensa. Plasticitatea ne permite să ne sculptăm creierul în funcție de activitatea noastră. Aceasta înseamnă că atunci când omul obișnuit petrece 5 ore pe zi în fața televizorului, creierul compensează acest lucru. Aceasta este o axiomă foarte interesantă, deoarece obiceiurile și activitățile tale îți vor dicta funcția creierului în timp. Aceasta este o veste grozavă, deoarece cu un plan inteligent de activități zilnice, îți poți îmbunătăți performanța creierului în mod intenționat.

2. Elementele de bază – Dieta, exercițiile și somnul îmbunătățesc/declină performanța creierului în funcție de ceea ce faci. Lucruri de făcut pentru a îmbunătăți performanța creierului: menținerea greutății scăzute, eliminarea grăsimilor saturate, consumul de pește (observați nivelul de mercur), scădeți carnea roșie, beți vin roșu moderat și consumați mai multe fructe și legume. Exercițiile fizice cresc fluxul sanguin, ceea ce crește oxigenul și glucoza către creier. Faceți exerciții zilnic în funcție de locul în care vă aflați fizic și creșteți continuu exercițiul pe măsură ce vă îmbunătățiți. Ultima cheie a elementelor de bază este somnul. Somnul reduce stresul, energizează creierul și procesează noi informații. Cortizolul este eliberat în perioadele de stres ridicat; prea mult cortizol este dăunător pentru creier, așa că reducerea stresului este esențială pentru sănătatea creierului.

3. Lucruri interesante – Îți poți îmbunătăți performanța creierului intenționat. Folosirea creierului și provocarea constantă a acestuia va crește performanța. Cititul, gândirea, puzzle-urile și unele jocuri video pot îmbunătăți performanța dramatic. Unele jocuri video au prezentat acțiuni reflexe îmbunătățite, împreună cu îmbunătățiri ale performanței vizuale.

4. Think Smart oferă o foaie de parcurs pentru creșterea funcției creierului și pentru o sănătate mai bună. Warren Buffett, celebrul guru al investițiilor, are o minte foarte ascuțită și un IQ monstru. Ceea ce majoritatea oamenilor nu știu este că citește ore întregi în fiecare zi și îi stimulează performanța creierului. Acest simplu obicei repetabil a avut efecte compuse asupra domnului Buffett și cred că performanța lui o dovedește. Există nenumărate exemple care duc la această concluzie.

Sper că ați găsit util acest scurt rezumat. Cheia oricărei idei noi este să o integrați în rutina zilnică până când devine obișnuință. Obiceiurile se formează în doar 21 de zile. Un lucru pe care îl poți lua din această carte este să o folosești sau să o pierzi. Am citit mai multe cărți despre creier și toate postulează că creierul NU scade orele suplimentare precum masa musculară. Creierul antrenat se îmbunătățește continuu odată cu vârsta. Din păcate, contrariul este adevărat. Vezi asta atunci când oamenii se pensionează și nu își umple timpul cu activități constructive și provocatoare. Creierul se atrofiază și performanța se ofilește.