. .

Recenzie de carte – „Smashed: Growing Up a Drunk Girl”

Recenzie de carte – „Smashed: Growing Up a Drunk Girl”, de Koren Zailckas. Publicat de Ebury Press, UK 2006.

„Nu te lăsa descurajat de titlu”, mi-a spus fiica mea în timp ce îmi dădea această carte. „Este foarte bun, te vei bucura de asta”. În mod normal, nu aș fi selectat acest tip de carte, dar pe măsură ce am început să întorc paginile, în curând am știut exact ce vrea să spună. Este o carte care trebuie citită. Zailckas s-a exprimat frumos, adesea prin proză poetică și într-un mod convingător. Pe măsură ce fiecare capitol se desfășura în următorul, am avut un real sentiment de presimțire, când m-am trezit prins în stilul ei de viață distructiv. M-am simțit ca și cum aș fi unul dintre prietenii ei de băutură. O scriitoare mai puțin capabilă ar fi căzut victima monotoniei repetitive în timp ce își amintea evenimentele legate de consumul excesiv de alcool, dar Zailckas a reușit să-și povestească memoriile într-un mod captivant și foarte provocator.

S-a menționat foarte puțin despre familia lui Zailckas, cu excepția faptului că părinții ei erau foarte iubitori față de ea, la fel ca și sora ei. Evident, provenea dintr-o familie americană de clasă medie superioară, care înfățișa în exterior o copilărie și un stil de viață idilic. Din respect pentru familia ei, ea nu a dezvăluit prea multe detalii referitoare la ei, în schimb cartea a vizat stilul ei de viață de băut, în timp ce era la facultate și la universitate. Ceea ce devine evident este o subcultură a tinerelor femei cărora le place să bea și, chiar dacă drogurile nealcoolice sunt evitate, din anumite motive acest „elixir al vieții” este acceptat ca o parte normală a societății. Alcoolul este privit ca o parte vitală a „ritului de trecere”. Această carte ridică câteva întrebări alarmante cu privire la acceptarea consumului excesiv de alcool, pe care autoarea și-a propus în mod deliberat să o facă prin amintirea ei brutal de sinceră a evenimentelor. Cititorul rămâne să se întrebe: „De ce, dacă se presupune că provenea dintr-o familie stabilă și iubitoare, a simțit nevoia totală de a bea?”

Cariera ei de băutură a început la 14 ani. „Southern Comfort” a fost băutura ei aleasă, în timp ce a strecurat o băutură la prietena ei, casa lui Natalie. Până la vârsta de 15 ani, ea bea mult mai mult pe măsură ce detaliază evenimente de petrecere cu prietenii, pierderea hainelor în timp ce era beată și întâmpinarea de pene de curent. Un caz de otrăvire alcoolică a făcut-o internată la spital pentru a-i fi pompat stomacul când avea 16 ani. O noapte de băuturi alcoolice a avut consecința inevitabilă. Nu numai că se lupta pentru viața ei în camera de urgență, dar odată externată, s-a confruntat cu mânia părinților ei tulburați. Din păcate, nu i-a descurajat constrângerea de a bea din nou.

Acceptarea ei la Universitatea Syracuse a făcut-o să se alăture unei Sorority, „Zeta Alpha Sigma”, în al doilea an. Ritualurile de inițiere au fost parte integrantă a grupului. Zailckas a făcut aluzie la faptul că toate campusurile din SUA erau îmbibate cu alcool. Ea a căutat în mod intenționat alți însoțitori de băutură, așa că spirala distructivă a consumului de băut scăpat de sub control a atins noi cote. Detaliind aceste ședințe de băutură, ea face referire la incidente în care s-a împiedicat acasă singură în haine pătate de vărsături, trezindu-se mai târziu în pat goală, întrebându-se dacă și-a pierdut virginitatea și pentru cine. Penerile au devenit o întâmplare obișnuită, pe măsură ce ea a continuat să se bea în uitare. Punerile de curent au continuat să o chinuie de-a lungul unui număr de ani, însoțite de mahmureli vicioase care, din păcate, au făcut puțin să o descurajeze de la calea aleasă. La un moment dat, Zailckas și-a dat seama că băutura monotonă cuplată cu întreruperile de curent, violurile la întâlnire și gândurile de sinucidere trebuie să înceteze. Ea a părăsit Sorority și a devenit un reclus. În cele din urmă a încetat să mai bea la 22 de ani.

Zailckas a simțit nevoia să bea, pentru că îi lipsea încrederea în sine, era extrem de conștientă de sine și simțea că nu se „adaptă”. Alcoolul i-a dat un fals sentiment de bunăstare și, în timp ce era sub influența lui, a simțit că poate face față. Ea a reușit să-și asigure un post de jurnalist la New York; cu toate acestea, ea a respins ideea de a accepta ajutor din exterior pentru a-și combate dependența. Zailckas a refuzat să participe la „Alcoolicii Anonimi”, deoarece nu credea că este alcoolică. Cititorii pot ajunge la o concluzie diferită. În orice caz, eforturile ei de „a merge singură” sunt foarte lăudabile. Până astăzi, Zailckas nu poate promite că va rămâne treaz, dar încearcă.

Această carte a surprins adolescența unei fete americane prin excelență. Perspectiva autorului asupra unui așa-numit stil de viață „normal” de consum excesiv de alcool este remarcabilă. Timp de mulți ani, alcoolul a definit-o și stilul ei de viață. Zailckas nu putea face față în situații sociale fără să fie beat. Ea credea că alcoolul este panaceul pentru toate necazurile ei, toate îndoielile de sine. Statistici tulburătoare au fost citate în cartea de la Harvard School of Public Health Studies. „Majoritatea fetelor consumă prima băutură până la vârsta de 12 ani și se îmbată până la vârsta de 14 ani; adolescentele beau la fel de mult ca colegii lor, dar corpul lor procesează rău. mai probabil să moară din cauza intoxicației cu alcool). Cercetările sugerează, de asemenea, că violul la întâlnire și alcoolul merg mână în mână”.

Consumul excesiv de alcool este un fenomen la nivel mondial care afectează din ce în ce mai multe societăți. Pentru mulți adolescenți, a devenit un mod de viață. Numai din acest motiv, povestea lui Zailckas ar trebui să figureze proeminent în toate programele școlare din întreaga lume. Perspicacitatea și proza ​​captivantă a lui Koren Zailckas vor rezona cu cititorii adolescenți și vor provoca întrebări și introspecție care provoacă gândirea. Prea multe femei tinere cedează presiunii colegilor, simt nevoia să îndeplinească standarde sociale înalte și tânjesc să fie acceptate din partea prietenilor lor. Prea des, alcoolul este recurs și abuzat în speranța de a găsi panaceul perfect pentru nesiguranța lor percepută. Trebuie verificată acceptarea tacită de către comunitățile noastre a alcoolului ca „drog acceptabil”, sprijinită și încurajată de marketingul inteligent al furnizorilor de alcool care vizează generația viitoare de noi consumatori. Societatea nu își mai permite să închidă ochii la această problemă în continuă creștere, care face ravagii în rândul copiilor noștri. Prin urmare, recomand această carte și o felicit pe Zailckas pentru onestitatea, integritatea și perspicacitatea ei. Aceasta este o poveste care va rezona cu mulți tineri aflați la o răscruce în viața lor, precum și cu părinții lor disperați. Ignorăm mesajul lui Zailckas, pe riscul nostru!