. . .

Crezi că e amuzant?

Cu toții ne bucurăm de un râs bun uneori și, într-adevăr, umorul poate fi o modalitate foarte eficientă de a calma zonele de tensiune sau de a sparge gheața într-o nouă relație. Dar un lucru de reținut atunci când folosim umorul este că fiecare avem propriile preferințe distincte în lucrurile pe care le găsim amuzante și gusturi diferite în ceea ce ne place. Unora le pot plăcea slapstick-ul, schițele, povestirea de glume, altora pot prefera un stil mai subtil, de observație.

S-a descoperit că râsul ne îmbunătățește sănătatea generală, ne întărește sistemul imunitar și ne reduce atât nivelul de stres, cât și tensiunea arterială. Eliberează endorfine, substanțe chimice fericite din creier care sunt eliberate ori de câte ori facem exerciții, râdem și ne simțim optimi. S-a descoperit chiar că râsul timp de 10-15 minute arde până la 40 de calorii! Așadar, dacă te chinui să găsești ceva de care să râzi, poate căutează oportunități precum cursurile de yoga râsului, în care te învață cum să râzi și să-ți „păcăli” creierul să te simți bine.

Cu toate acestea, nu toate râsul sunt bune și uneori ne putem trezi să ne întrebăm: „crezi că e amuzant?”

– Glume și glume deseori cere ca cineva să fie capul glumelor, ceea ce poate fi distractiv dacă și ei îl consideră amuzant. Dar a râde de situația sau de nenorocirea altcuiva poate fi uneori destul de nesimțit, jenant și de agresiune, făcându-i pe mulți dintre noi să ne simțim inconfortabil.

– Dar acele momente în care ai gâfâit de groază ca un comedian spune o poveste sau face o glumă despre ceva care se simte foarte personal și inconfortabil, poate chiar rușinos pentru tine? Funcțiile corporale jenante, greșelile pe care le-ați făcut, problemele personale, toate par a fi subiecte obișnuite pentru umorul observațional, cu cât mai scandaloase, cu atât mai bine!

– Te simți șocat când îi auzi pe alții râzând la astfel de povești demne de îngroșat? Dar odată ce râsul s-a stins, poate fi destul de liniștitor să știi că nu ești singur, că și alții au avut experiențe similare, aceleași povești de groază, temeri și îngrijorări li s-au întâmplat. Cât de eliberator este să afli că sunt pregătiți să împărtășească poveștile în public și să râdă, făcându-te și tu să te simți mai bine.

– Văd un comedian provoacă amuzament prin împărtășirea detaliilor unui eveniment nefericit poate ajuta la eliminarea oricărui stres emoțional, teamă sau stigmatizare din jurul acestuia. Ajută la normalizarea lucrurilor pe care probabil că nu le-am apreciat ne afectează pe majoritatea dintre noi în momente diferite ale vieții. O experiență îngrozitoare poate fi ajutată dacă realizați că „nu sunt doar eu”, ci sa întâmplat și altor oameni.

Uneori, însă, pierzându-ne simțul umorului poate fi un indicator că suntem stresați și obosiți. Ne-am trezit să ne întrebăm: „crezi că e amuzant?” ar putea dezvălui mai multe despre noi decât ei. Dacă începi să observi că nu ești amuzat de lucrurile de care râzi de obicei, ar putea însemna că este timpul să te întrebi dacă treci printr-o perioadă grea sau dificilă. Pierderea simțului umorului ar putea fi un îndemn valoros de care trebuie să iei o pauză și să începi să te tratezi mai bine.

Umorul este puternic și în alte domenii.

Poate ajuta să înțepe pompozitatea cuiva. Dacă cineva se laudă complet, se lăuda și face pretenții excesive, o privire oportună, sprânceana ridicată, sub voce deoparte poate face ca alți oameni din apropiere să râdă, să pufnească sau chiar să înăbușe o criză de chicoteli. Este posibil ca aceste răspunsuri să dezumfle ego-ul supra-umflat al cuiva.

– Când un punct trebuie făcut rapid, fără prea multă fanfară, umorul se poate dovedi de sine stătător și poate fi vehiculul perfect de utilizat. O ripostă concisă sau o observație ascuțită poate introduce rapid o observație diferită, dar relevantă în amestec, făcându-i pe toți să se oprească, să gândească diferit și să ia în considerare alte puncte și opțiuni.

– Când relațiile se luptă cu tensiune subiacentă și sentimente proaste, utilizarea sensibilă a umorului poate ajuta la ușurarea unei atmosfere fragile și stresante. În aceste situații, un comentariu bine observat poate opri starea proastă și poate dezamorsa negativitatea. O remarcă autoreflectivă „uită-te la noi” poate face pe toată lumea să râdă de ei înșiși și de comportamentul lor.

– Uneori, dacă căutăm să evităm un subiect și nu vrei să fii atras într-o conversație, umorul poate fi o tehnică valoroasă de diversiune, permițând ca subiectul să fie schimbat într-un mod greu perceptibil. Distragerea atenției și abaterea pot schimba în mod eficient cursul unei conversații și ne pot ajuta să evităm orice zone de stângaci.

Și, deși s-ar putea să ne pare amuzant să ne bucurăm să participăm cu glume, comentarii și glume făcute pe cheltuiala altcuiva, ne pune, de asemenea, întrebarea, ce spun ei despre mine când nu sunt prin preajmă? Fac glume despre mine la spatele meu? Ai putea pur și simplu să ridici din umeri și să-ți spui: „Ei bine, dacă râd de mine, dau o pauză unui alt biet suflet!” Bucură-te de glumă, poate fi amuzantă și e bine să râzi!